ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ

شما پس از طراحی سایت یا پرتال خود نیازمند جذب مخاطب و بازاریابی هستید. از زمان مطرح شدن ایمیل مارکتینگ به عنوان یک روش بازاریابی، این شیوه توانسته است به یکی از روش‌های بسیار اثرگذار بازاریابی آنلاین شناخته شود. با وجود ایمیل‌های اسپم (هرزنامه ها)، همچنان ایمیل‌های پرمحتوایی هستند که در مسیر مشتری‌مداری و افزایش فروش ارسال می‌شوند و واقعا برای دریافت‌کنندگان مفید هستند. در ادامه به مفهوم واقعی ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم و عنوان می‌کنیم که چرا کسب‌ و کار ها باید از این روش بازاریابی بهره ببرند و همچنین چگونه باید روی آن تمرکز داشته باشند؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یک روش مستقیم بازاریابی است که در آن به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مخاطبانمان ارائه می‌دهیم. البته ایمیل‌ها معمولا اهدافی را دنبال می‎کنند که عبارتند از:

افزایش ارتباط موثر یک کسب‌وکار با مشتری‌های حال حاضر و قدیمی آنها؛ به این منظور که فروش تداوم پیدا کند و وفاداری ایجاد شود.

ارسال ایمیل برای افزایش کاربران جدید.

تبلیغ دیگر کمپانی‌های شریک و دیگر برندهای خود ما درکنار ارائه محتوایی مفید.

 

  • جمع آوری ایمیل مخاطبان از راه های صحیح

سعی کنید ایمیل افرادی که بیشترین ویژگی های مشترک را با مشتریان شما دارند جمع آوری کنید، به یاد داشته باشید داشتن یک لیست بزرگ در حالی که افراد لیست علاقه ای به محصولات و یا خدمات شما نداشته باشند صرفا هزینه های شما را بالا می برد و نارضایتی مخاطبان را به همراه خواهد داشت. پس سعی کنید در گردآوری ایمیل افراد از روش هایی که باعث ورود افراد غیر مرتبط به لیست شما می شود استفاده نکنید. ایمیل مخاطبان را با رضایت آنها و از راه های صحیح جمع آوری کنید . مثلا می توانید فایل آموزشی بر روی سایت قرار دهید که مورد نیاز مشتریان احتمالی شما است و برای دانلود این فایل ایمیل مخاطب را از وی دریافت کنید. یا از بازدیدکنندگان علاقه مند بخواهید در خبرنامه شما عضو شوند.

خریدن لیست افراد در بسیاری از موارد به شما کمک نخواهد کرد. بلکه می توانید از کسب و کار هایی که موضوع متفاوتی نسبت به کسب و کار شما دارند اما جامعه مشتریان یکسانی دارید درخواست کنید تا محصول یا خدمات شما را به اعضای لیست ایمیلشان معرفی کنند. این روش بازدهی بالاتری نسبت به خرید لیست های بزرگ و ناکارآمد دارد.

 

  • محتوای ارزشمند:

اگر میخواهید در ایمیل مارکتینگ موفق باشید و ایمیل های شما همیشه باز شود ، سعی کنید در هر ایمیل انگیزه ای برای باز شدن وجود داشته باشد و برای مخاطب جذابیتی در ایمیل وجود داشته باشد. سعی کنید به ازای هر ۳ یا ۴ بار ارسال ایمیل های حاوی محتوای تبلیغاتی ، یک ایمیل حاوی محتوای ارزشمند به صورت رایگان برای مخاطبان ارسال کنید تا احساس کنند که شما به آنها احترام می گذارید و تنها برای فروش محصولات خود به آنها ایمیل ارسال نمی کنید.