بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

دنیای عظیم و رقابتی اقتصادی امروزه به سطح دیجیتال و بازاریابی اینترنتی کشیده شده است. این باور که صرف داشتن وب سایت میتواند برای شما بطور مطلق مشتری آور و سورآور باشد کاملا نادرست است. شما پس از طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت فروشگاهی خود، و پس از بهینه سازی سایت جهت بهبود رتبه گوگل سایت شما، باید به فکر ایجاد یک کمپین فروش و بازاریابی اینترنتی و ایمیل مارکتینگ باشید.

ضرورت بازاریابی اینترنتی

  • سایت شما میتواند باعث پیروزی یا شکست شما شود!
  • اگر می خواهید از نظر اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته و پول زیادی به دست آورید، باید یک بازار خاص را انتخاب کنید که نیاز ویژه ای از مشتری را پاسخ دهد!
  • ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نیاز به صرف وقت و هزینه دارد!
  • فروش محصولات و خدمات خودتان خیلی از فروش برای بقیه، سودآورتر است!
  • معمولاً مردم دوست ندارند که در معرض فروش قرار گیرند و در مقابل آن مقاومت می کنند. شما خیلی موفق تر خواهید بود اگر در جهت ارائه کمک به مشتریان خود حرکت کنید!
  • خودکار کردن کارها، وقت با ارزش شما را حفظ می کند. هرچند در تجارت، خیلی کارها را باید شخصاً انجام دهید!
  • سازمان مناسب کار، یک دلیل اصلی موفقیت تجارت شما است!
  • برای به دست آوردن پول، باید پول خرج کنید!

 

حال باید به فکر هدف گذاری نوع مشتریان خود برای جذب در این حیطه باشید. یعنی شما برای جذب چه گروه از مشتریانتان (مثلا مدیران فنی شرکت های خدماتی) این بازاریابی اینترنتی را آغاز میکنید. نگاه شما به نوع بازخورد و رفتار این گروه از مشتریانتان بسیار مهم است؛ زیرا اگر شما هیچ دیدی نسبت به این مسئله نداشته باشید تمامی تلاش شما برای بازاریابی اینترنتی بیهوده و بدون بازده و خروجی خواهد بود.

شما باید از شبکه های اجتماعی بیشترین استفاده را در این زمینه داشته باشید. مشخصا عمومی ترین رسانه ارزان در دسترس شبکه های اجتماعی هستند. بازخورد افراد در سطح جامعه می تواند شما را در اتخاذ هرچه بهتر تصمیماتتان یاری کند.