بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت

اصلی ترین مسئله در طراحی سایت، بهینه سازی سایت است؛ زیرا هرچقدر هم سایت شما زیبا و شکیل باشد، عدم بهینه سازی سایت شما باعث کاهش جذب بازدیدکنندگان از آن میشود.

قطعا شما هنگامی که اقدام به طراحی سایت میکنید به دنبال ایجاد هدف برای جذب مشتریانتان هستید. و بقولی شما یک کمپین در بازاریابی اینترنتی ایجاد کرده اید. پس باید بازدیدکنندگان با جستجوی کلمه کلیدی شما و یا کلیک بر روی لینکی که شما در ایمیل مارکتینگ برایشان ارسال کردید وارد صفحه مورد نظر شوند.

حال نوبت به کار سئو میرسد. سئو (SEO) در اصطلاح انگلیسی برای بهینه سازی سایت میباشد که به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر و گوگل میباشد. بهینه سازی سایت شامل دو مرحله اصلی و اساسی میباشد: بهینه سازی داخلی سایت و بهینه سازی برای کلمات کلیدی.

بهینه سازی داخلی سایت به معنای استفاده درست و دقیق از المان های HTML در ساختار اصلی سایت شماست. استفاده بجا و مناسب از تگ ها Strong و Heading نقش مهمی را در این بخش ایفا میکند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مربوط به رتبه گوگل را مطالعه کنید. لازم به ذکر است تمامی طراحی سایت هایی که در شرکت هنر برتر اجرا و پیاده سازی میگردد این بخش را شامل میشوند و بصورت پیشفرض دارای بهینه سازی داخلی سایت هستند.

بهینه سازی برای کلمات کلیدی پس از انتخاب کلمه کلیدی شما (مثلا طراحی سایت شرکتی) برای صفحه ای که در نظر گرفته ایم این عملیات را اجرا میکنیم. سپس شروع به ایجاد لینکهای بازگشتی به صفحه مورد نظر شما میکنیم.

شما پس از آنکه پروژه طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت فروشگاهی خود را به پایان رساندید میتوانید برای ایجاد یک کمپین بازاریابی اینترنتی و ایمیل مارکتینگ با بخش آموزشی فروش ما در ارتباط باشید. پس از بررسی کلمه کلیدی مناسب برای شما و ایجاد یک صفحه فرود (Landing Page) اقدام به بهینه سازی کلمات کلیدی صفحه مورد نظر شما میکنیم.

یکی از بارز ترین اتفاقات و اشکالات در بهینه سازی سایت افراط و تفریط در بهینه سازی ست. اینکه یک صفحه بیش از حد برای یک کلمه کلیدی بهینه شده باشد باعث امتیاز منفی در گوگل و کاهش رتبه گوگل صفحه میگردد.